top of page

חושבים לפתוח עסק ?


החלטתם להקים עסק חדש, יש לכם רעיון מעולה לעסק רווחי שבטוח יצליח - מזל טוב !

מה עושים עכשיו ?

תוכנית עסקית -

שלב חשוב מאוד שרוב היזמים מדלגים עליו, תוכנית עסקית.

מטרתה לבחון את האספקטים העיקריים של העסק ובינהם ההיתכנות הכלכלית של העסק, לדוגמא: השקעות נדרשות, סקירת שוק, שיווק, מכירות, תחזית פיננסית ועוד... יש חשיבות רבה להשקיע מחשבה ועבודה מקיפה בביצוע התוכנית שכן לעיתים רעיון נראה מבטיח מאוד אך לא פעם לאחר בדיקות היתכנות מעמיקות מגלים שישנם חסמי כניסה גבוהים / השקעות מרובות / ענף מסוכן או לא רווחי וכדו'

בחירת צורת ההתאגדות

עצמאי / חברה / חברה (בע"מ) / שותפות (מוגבלת) / עוסק פטור / מלכ"ר – מה עדיף ? מה ההבדל ?

למעשה לבחירת צורת ההתאגדות יש חשיבות הן משפטית והן מיסויית (מס הכנסה / מע"מ / ביטוח לאומי) לפני שנבחן את צורות ההתאגדויות השונות נקדים בסקירה של התשלומים והדיווחים השונים לרשויות:

דיווח ותשלום מע"מ

מס ערך מוסף הינו מס המוטל על הערך המוסף של העוסק, לדוגמא: אם אני עוסק במכירת מזגנים רכשתי מזגן ב-100 ₪ ומכרתי אותו ב- 150 ₪ המס יוטל רק על הרווח כלומר על ה- 50 ₪ אשלם מס בשיעור של 17% נכון להיום, צורך ההתחשבנות קצת שונה מיתר המיסים שכן בדוגמה שלעיל כאשר רכשתי את המזגן ב- 100 ₪ שילמתי בנוסף את שיעור המס בסך 17 ₪ וכאשר אמכור את המוצר אגבה בנוסף את תשלום המס עבור מע"מ בסך של 25.5 ₪ (150*17%), כך יוצא שמצד אחד שילמתי מקדמה עבור המס בסך של 17 ₪ ומנגד גביתי סך של 25.5 ₪ שאמור לעבור למע"מ ולכן כשיגיע מועד הדיווח אצטרך להעביר את ההפרש בין מה שגביתי לבין המקדמה ששילמתי בסך של 8.5 ₪ (25.5-17).

מקדמות מס הכנסה –

בסיס המס לחישוב מס הכנסה הוא שנתי, כלומר, למס הכנסה לא משנה אם בחודש מסויים הרווחת יותר או פחות מחודשים אחרים מ"ה בוחן את ההכנסה והרווח השנתי של הנישום בראיה שנתית, ולכן, מס הכנסה לרוב דורש תשלום מקדמות על חשבון הדוח השנתי וזה מכמה סיבות:

א. "הבטחת הכנסה" - בכדי שהנישום לא יתקשה לשלם סכום גבוה עם הגשת הדוח השנתי בתחילת השנה העוקבת מס הכנסה למעשה "פורס" לתשלומים את הדוח השנתי, מ"ה מעריך את האחוז מההכנסה שידרש הנישום לשלם על סמך התוצאות של השנה הקודמת. ניתן להגדיל / להקטין / לבטל מקדמות עם סיבה מוצדקת, במידה והשינוי היה לא מוצדק מ"ה דורש ריבית על ההפרש ולכן חשוב שלבצע זאת בחוכמה. ב. גביית מס סמוך להיווצרות ההכנסה ג. מניעת שחיקה של בסיס המס בתקופת אינפלציה – תשלום המס בסוף השנה בתקופת אינפלציה, מצב שבו ערך הכסף הולך ופוחת, הינו "הפסד" מבחינת מס הכנסה כיוון שתקופה זו כסף שמתקבל בעתיד שווה פחות מכסף שמתקבל היום.

מקדמות ביטוח לאומי –

בדומה למס הכנסה, עצמאי משלם מקדמות לביטוח לאומי על חשבון התשלום השנתי, כאן נציין כי שיעור של 52% מתשלום ביטוח זה נחשב כהוצאה מוכרת בידי עצמאי.

דוח שנתי –

בתום שנת מס נדרשים להגיש לרשויות המס דוח שנתי המכיל את כל ההכנסות של הנישום וכן את בת / בן הזוג (למרות שיתכן שבן / בת הזוג שכירים שלא חייבים בדוח שנתי!), למעשה דוח זה משמש לבסיס עבור חישובים שונים: חישוב המס לצורך מס הכנסה, חישוב תשלום לביטוח לאומי, חישוב הכנסה לצורך הצהרת הון ועוד... על כן חשיבות רבה לדוח זה.

דוח הצהרת הון –

דוח זה הינו תמונת מצב מדויקת על הונו הנקי של הנישום – בדוח זה מפרטים את כל הנכסים וההתחייבויות של הנישום. אחת המטרות החשובות ששמה לעצמה הממשלה בכלל ורשויות המס בפרט היא מלחמה בהון השחור, דוח זה משמש ככלי בידי הרשות להלבנת הון לזיהוי הון שחור, כמו כן, מס הכנסה משתמש בדוח זה לצורך איתור התחמקויות מתשלום מס. מומלץ להיעזר ברו"ח לצורך הגשת דוח זה בכדי שלא להגיע להתדיינויות מיותרות במס הכנסה וברשות להלבנת הון.

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page